
A gumiabroncsok a személyautók esetében a teljes üzemanyag fogyasztás közel 20 százalékát teszik ki, így ha néhány százalékot sikerülhet a gördülési ellenállásból, a 20 százalékból lefaragni, akkor az a gumiabroncs élettartama alatt akár több tízezer forintos megtakarítást is eredményezhet.
A gördülési ellenállás csökkentése, viszont a legtöbb esetben kompromisszumokkal jár, ugyanis együtt jár az egyéb tapadási tényezők csökkenésével is, példának okáért csökken a nedves tapadás és fékezhetőség is.
Az Continental EcoContact 5 fejlesztése során a német gyártó mérnökei úgy határozták meg a gördülési ellenállás csökkentésének nagyságát, hogy amellett egy kiváló szintű nedves tapadást is biztosítani tudjanak. Az egyik legjelentősebb fejlesztés az úgynevezett Moduláris Zóna Technológia, mely a teljes gumiabroncsot 4 különböző zónára osztotta, hogy a minél kisebb gördülési ellenállás hatékonyabban elérhető legyen.
A Continental EcoContact 5 négy moduláris zónája:
A tapadási zóna: ez a futófelületi gumikeverék és a futófelületi mintázat zónája (50%).
A terhelési zóna: ez közvetlen a tapadási zóna alatti rész. Körülbelül a teljes gördülési ellenállás 10 százalékáért felelős.
A gumiabroncs rugalmasságáért felelős zóna: ez lényegében a gumiabroncs oldalfala, ez körülbelül 20 százaléka a gördülési ellenállásnak.
A negyedik a merev zóna: ez a rész találkozik a kerék felnivel, és mivel nagy erőknek van kitéve, a gördülési ellenállás 20 százalékáért felelős.
A Continental EcoContact 5 nyári gumi esetében a mérnököknek sikerült úgy továbbfejleszteni ezt a négy területet, hogy az egyébként kiváló nedves tapadásból egy hajszálnyit se vesszen el. Sőt, az EcoContact 3 nyári gumihoz viszonyítva 10%-kal jobb nedves fékteljesítményt, 7%-kal jobb nedves kezelhetőséget, és 12%-kal hosszabb futásteljesítményt értek el. Mindezt úgy, hogy a gördülési ellenállás 20%-kal csökkent, vagyis a gumiabroncs üzemanyag fogyasztása 20%-kal lett kevesebb.
Meggyőzték a számok? Szerezze be az üzemanyag takarékos gumiabroncsot webáruházunkból!
2019.03.22.